självskadebeteende

Hej!
Hittade den här sidan tack vare att jag fick ett mail från http://ludmilla.se/ pga att det var en tjej där, som skrev.
Blev lite rörigt men tror ni förstår vad jag menade.
Hade inte tänkt att det skulle bli en blogg. ( men vem vet )
 
Vill bara ta upp ämnet, psykisk ohälsa, Och tycker det är en viktig fråga, pga att många, mår dåligt och lider av det i tysthet.
 
Är tyvärr ingen pastor, men vill ändå dela med mig av det jag kan.
Gjorde en blogg i Familjeliv åxå. Men vill nå ut till fler trots att jag är lite ordblind och kör pekfinger valsen på min mobil.
 
Följ min 16-åriga dotters kamp, att bli av med sin sjukdom. psykisk ohälsa, ja det är en sjukdom.
 
Ska skriva lite kortfattat om hennes situation. Det hela började när hon gick i 8-9 .
Vi som föräldrar kan, och har svårt att se, om ens barn mår dåligt inombords, när dom tar på sig masken, som hon säger.
 
Nu går hon på bup, minst en gång i veckan, har medicinering och intensiv kbt-behandling , depressiva tankar och skuldproblematik, självskadebeteende m.m
 
Jag har varit hemma i ca 2- mån pga. att hon Vårdas i hemmet, för att undvika inläggning i heldygnsvården.
Hon har även skrivit avskedsbrev.
 
Jag såg en Norsk dokumentär film på SvT True selfie. från 2016. Åtta ungdomar som lever med psykisk ohälsa, filmar sin vardag.
Mycket gripande historia.
Efter att jag set hela serien, tänkte jag att jag ville se den, med min dotter, visste att det kunde gå åt Helvete 30/70 att det skulle få en positivt, inverkan på henne.
Såg 4 avsnitt sen blev hon jätte trött, fick en massa ångest, och somnade.
Känner mig så världelös som förälder, så dåligt samvete för vad jag utsat henne för.
Inte många timmar sömn den natten.
 
På morgonen när hon vaknade, Så hon till mig. - Pappa jag vill börja vlogga igen,
Tänkte öppna en ny kanal på Youtube, där jag vill hjälpa andra som är i min situationen.
Och att dom kan följa mig i min vardag. Har inte ord nog att, förklara hur jag kännde när hon sa så.
 
Vill även passa på och tack skolan för deras arbete och engagemang.
 
min dotter på Youtube linnemilsson
 
https://m.youtube.com/channel/UCS2tSe7un2MPSqFpTARyMPA
Som hon sa
"kan jag hjälpa 1 person så är jag glad"
 
 
 
    
 
 
        
min dotters tatueringar där det står.
När du knappt kan andas, är jag ditt andetag.
 
Och ett semikolon.
Som hon tittar på, när hon har det extra jobbigt. Ha en trevlig valborg
 
Mvh lidköpings pappa.